Thursday, April 9, 2009

jom kita berdikir barat...




hari ni 09/04/2009 adalah hari ko-k...aku join dikir barat4 ko-k...heheheh..
alkisahnya

sebelum ke dtc...
sblm aku gi dikir, aku tido jap.bajet nak bangun kul 3.30 tapi biasalah kul 4ptg baru bangun. kitorg kena kumpul kul 4.30..then aku pun siap2la basuh2 muka..aku msg mila nak gi kul bape..then mila reply 425..okla ade lagik 20 minit nak siap..


aku pun lenggang2 kangkungla siap..tetiba beberapa minit lepas tu mila msg cmni.."zira, jom p skrg dah nak turn kita dah.siap cepat dh nk mula dah turn kita"...


aku pun terkejut badak la..siap cepat gile.masa tu baru nak pakai tudung.nasib tudung xwat hal..aku xsempat nak calit gincu tapi sempatla calit lipgloss skit..hahaha


pastu gedebak gedebuk bunyi org lari...nak tau sape?mestilah mila...hihihi


aku pun ape lagi cuak habis la..


cepat2 capai helmet..pecut gila ke parking moto..mila bole plk salah gi turun..cuak punya pasal sume hilang dlm ingatan...


korg nak tau ni la 1st time mila pecut laju gila moto...nasib aku xtercmpak..hahaha..


sampai2 kat dtc, x penah2 aku lari kat situ tadi nak cepat punya pasal aku pun lari jela..dorg ckp lepas nasyid,pastu teater boneka pastu dikir barat..


aku ngn mila pun berkobar2 la msuk dtc.dok menggeletar takut lmbt sampai attendance pun aku tulis cincai2 je...huhuhu




ni kisah dlm dtc lak......




aku pun terus gi kat tmpt budak2 dikir...mak ai, adela dlm 10-15 org je ade.kakak2 nurse tu suh pakai kain batik siap2..aku pun pakaila..pin ape yg patut..mmg kakak2 tu cuak habis..


yg lain xsmpai lagi.budak lelaki bape kerat je ade..penyanyi xde, pemain muzik pun xde..


ni lebih kurg 30 minit nk stat..cik asrul pun xnmpk2..huhuhu..memang kelam kabut tahap dewa..


sbnrnya kitaorg kena kumpul 430..so ade la yg lepak2 dtg lmbt..xsangkala plk show sblm2 ni cepat habis..dlm kul 435 cmtu makin ramai dah datang..tapi masalah nya kain nak ikat kat kepala n tgn lak xde..tu kat Popo..nsb baik dia dtg beberapa minit pastu..ikatla kain2 tu..pastu aku pun nak la tgk jam coz aku tgk mase tadi kat hanset je..alih2 baru aku perasan yg aku xpakai pun jam n gelang..punyala cuak + kelam kabut nak cepat ke dtc..huhuhu...riuh rendah gak la.ade yg nk praktis, ade yg baru nk ikat2 kain kat tgn..mcm2...


aku setle dok diam2..xnak mengecohkan keadaan..hahaha...

aku n mila




ni plak kat blkg stage..





kakak2 tu pun sibuk suh beratur ikut posisi kat atas pentas...ade la 2org ni terlmbt...nasib baik smpat dia gi kat group satu lagi..ade 2 group..1 sblh kanan, 1 sblh kiri...


so kami pun beratur jela..tetiba kak wan cakap.."eh,x baca doa ke?"..masa tu cik asrul pun panggil..dah nak stat..so sendiri2 la baca doa..huhuhu...





ape2pun kat stage mcm2 lagi berlaku tpi sumanya berjalan dgn lancar...hihihi...setle gak ko-k aku..huhuhu...kenangan yg xle lupa...


yeah...........settle........dikir barat tetap di hati..





dgn suasana kelam kabut tu akhirnya berjaya jugak atasi..hihihi...aku sayang korg suma...hihihi...




ni gmbar dengan sebahagian ahli dikir barat...

dlm sibuk2 , kelam kabut tu sempat gak la aku msg my mawi 4676...aku ckp kalo xsmpt dtg, xyah la dtg coz show aku dah nk stat..5 minit pastu dia reply.."saya dah sampai..tgh tengok teater boneka"..huhuhu..nasib baik dia sempat...thanks alot 2 u...ingt xjadi dtg..hihihi...

masa perform show tu aku wat la elok2..ade org dtg tgk..hahaha...

anyway,aku gumbira hari ni..kahkahkah...

hm...dah xde ape nak cite..tu jela...

k, chow cin cau..

No comments:

Post a Comment